Multimedia

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 10 gości.

Dziennikarskie hieny ukarane 200 tysiącami złotych grzywny

fakt-gazety-prasa.jpg

W poniedziałek 19 kwietnia, Sąd Apelacyjny w Warszawie, skazał należącą do niemieckiego koncernu prasowego gazetę codzienną "Fakt" na zapłacenie 200 tysięcy złotych odszkodowania dla 14-letniej dziewczyny, ofiary gwałtu zbiorowego której zdjęcia opublikowała gazeta. Sąd w pierwszej instancji zasądził 250 tysięcy złotych odszkodowania od tego wyroku odwołali się prawnicy Axela Springera. Wyrok Sądu Apelacyjnego jest prawomocny.
 
Wg. rzecznik Sądu Administracyjnego sędzia Barbara Trębska, działania gazety były bezprawne. Zmniejszenie odszkodowania zostało spowodowane tylko tym że zdjęcia jednocześnie z pojawieniem się w "Fakcie" zostały opublikowane w internecie przez samych gwałcicieli.
 
Portal internetowy gazeta.pl poinformował, jest to jedno z najwyższych odszkodowań zasądzonych przez polskie sąd w sprawach tego typu.
 
Przedstawiciele redakcji "Faktu" ani koncernu Axel Springer nie komentują wyroku. Niewiadomo czy zdecydują się na złożenie kasacji od wyroku w Sądzie Najwyższym.
 
Zważając na to iż dziewczyna została rozpoznana na zdjęciach w swoim mieście, surowy wyrok wydaje się być uzasadniony. W lutym br. 21-letni chłopak ze Strzegomia, popełnił samobójstwo po tym jak w serwisie You Tube opublikowano nagrany komórką film na którym nastoletnia dziewczyna, również ze Strzegomia opowiada o ich seksualnych przygodach w miejscowym parku.
 
O ile jednak w tym wypadku materiał został ujawniony przez nieodpowiedzialnych internautów tym razem zdjęcia skrzywdzonej przez grupę chłopaków dziewczyny promował "Fakt", gazeta zazwyczaj pełna górnolotnych frazesów także dotyczących norm etycznych. Zwiększenie sprzedaży i poprawienie wyników finansowych koncernu Axel Springer ważniejsze było od cierpienia tej młodej osoby.

Społeczność

BLOOD